חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שבע סיבות להתנדבות

עופר בר יהודה

מחויבות למטרה מסוימת מרצון לא רק עוזרת לאנשים אחרים, לבעלי חיים או לסביבה. ההתנדבות עוזרת לך גם מבחינה אישית ומקצועית. קבלו שמונה סיבות שישכנעו אתכם להתחיל להתנדב אם עדיין לא גיליתם זאת.

1. זה נראה טוב בקורות החיים

הסיבה הזו אולי לא הסיבה החשובה ביותר כאשר מחליטים להתנדב, אבל זו תוספת נחמדה: ההתנדבות נראית טוב בקורות החיים שלך. מעסיק פוטנציאלי יזהה שאתה מחויב וכבר יש לך ניסיון. ברור ממבט ראשון שאתה לא רק מבלה את זמנך הפנוי בצפייה בסדרות של נטפליקס, אלא שאתה תורם באופן פעיל ומשמעותי לחברה. גם תעודות ואסמכתאות שרכשת במסגרת עבודתך בהתנדבות נראים טוב בתיק הבקשות. עם התחייבות מרצון על קורות החיים שלך, אתה יכול להיכנס לראיון עם יותר ביטחון.

2. התנדבות משמחת אותך

עם מחויבות התנדבותית אתה מכניס שמחה לחיי היומיום שלך. אין כמעט פעילות שגורמת לך להרגיש טוב יותר מאשר לעזור למישהו. שני הצדדים מרוויחים מכך. זה לא משנה אם אתם דואגים לזקנים, לבעלי חיים או לסביבה – אנשים רבים רואים בהתנדבות משמעות. בחיי היומיום הכאוטיים והמלחיצים, פעילות כזו מעניקה תמיכה ושגרה מסוימת. אתה גם תקבל הרבה בתמורה לעזרתך. הכרת תודה או שבחים מעוררי הערכה מהסובבים אותך מניעים אותך להמשיך וגורמים לך להרגיש טוב.

3. התרועעות וחשיפה חברתית

התנדבות מציעה את ההזדמנות המושלמת לנטוורקינג לא פורמלי. אתה מכיר אנשים רבים ושונים ועובד איתם. יש לך הזדמנות ליצור קשרים רבים שיועילו לך מאוחר יותר כשתתחיל את הקריירה שלך. במיוחד אם אתה רוצה להיכנס לענף דומה, התנדבות היא הדרך הטובה ביותר להתחיל. הסיכויים שלך לא רעים גם בתחומים אחרים. מישהו תמיד מכיר מישהו שיכול לעזור לך. כך אתה בונה את הרשת שלך צעד אחר צעד, שבה תוכל להשתמש מאוחר יותר.

באחת העמותות בהן התנדבתי נחשפתי למר עופר בר יהודה, מחבר הספר ציונות על רגל וחצי. אולי אחד האנשים המרתקים שפגשתי בחיי עם סיפורים מרתקים שכוללים בין השאר את סיפור פציעתו במהלך מרדף אחר מחבלים, סיפורו של עופר בר יהודה והמיג הסורי, התנדבות בארגון השומר הצעיר ועוד ועוד.

4. החלפת התמחות

אתה יכול גם ליהנות מהמחויבות הוולונטרית שלך במהלך הלימודים. בצורות מסוימות של עבודה התנדבותית היא עשויה להיחשב כסטאז'. בעוד חבריך הסטודנטים לחוצים ומחפשים מקום להתמחות החובה שלהם, אתה יכול לשבת ולהירגע. עם זאת, דון בנושא זה עם האוניברסיטה שלך. לא כל המחלקות מקבלים עבודה התנדבותית כהתמחות או שיש לה תנאים מסוימים לכך.

 5. החלפה בין תרבויות

ההתנדבות נותנת לך אפשרות להרחיב אופקים – לא רק מבחינה אישית, אלא גם מבחינה תרבותית. בין אם בשירות בחו"ל ובין אם בסיוע לפליטים – התחייבות התנדבותית מציעה במה לחילופי תרבות. התנדבות כזו מעודדת אותך לחשוב מחוץ לקופסה ולפגוש אנשים מתרבויות שונות לגמרי. זה יכול להתקיים לא רק בחו"ל או בסיוע לפליטים, אלא גם בבית האזרחים הוותיקים שמעבר לפינה. ברגע שתתחיל לדבר עם אנשים, אתה תופתע מהסיפורים שיש להם לספר.

6. התמצאות בחיים המקצועיים

אתם עוד לא ממש יודעים לאיזה כיוון כדאי ללכת מבחינה מקצועית? התנדבות יכולה לחשוף אותך לכיוונים חדשים ולסייע במיקוד הכיוון שאתה צריך. תסתכל על מה שמוצע באזור שלך. כתוצאה מכך, ההתנדבות דומה להתמחות: או שתמצא בדיוק את מה שאתה רוצה לעשות, או שאתה יכול לשלול עבורך עבודה אחרת. בכל מקרה, אתה תרוויח מהניסיון. לדעת מה אתה לא רוצה לעשות שווה כמעט כמו כבר לדעת את המטרה שלך. לאחר מכן תוכל לצמצם את התחומים המקצועיים הנכנסים בשאלה ואולי לקבל את עבודת החלומות שלך.

 7. להצדיק תקופות לימוד ארוכות

אז קצת מרחת את התואר הראשון… אבל יש לך סיבה טובה לכך. חברות רבות מסתכלות מעבר לתקופת לימוד ארוכה יותר אם אתה מגלה מחויבות מרצון. מחויבות חברתית הופכת חשובה יותר ויותר בכל הנוגע להגשת מועמדות לעבודה. החברות מכירות בכך שאתה מגלה יוזמה ותחושת אחריות ושהורדת הילוך במהלך הלימודים. אז אם אתה יכול לחזות שבהחלט לא תוכל לסיים את התואר הראשון שלך בשישה סמסטרים, חפש עבודה התנדבותית. כך תוכלו להסביר טוב יותר את משך הלימודים הארוך יותר בראיון.