חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קבוצת בזן – ענקית האנרגיה של ישראל

קבוצת בזן היא אחת מקבוצות התעשייה הגדולות והמשפיעות ביותר במשק הישראלי. בזן נוסדה בשנת 1993 והפכה לשחקן מרכזי ומוביל בתחומי האנרגיה והפטרוכימיה בישראל. 

לבזן נכסים ופעילויות במגוון רחב של תחומים הקשורים למשק האנרגיה. החברה עוסקת בחיפושי גז ונפט, בהפקה, זיקוק והפצה של נפט ומוצריו, בייצור חשמל, באספקת גז טבעי לצרכנים שונים ובפיתוח מוצרים מתקדמים על בסיס הנפט והגז הטבעי.

בזן מחזיקה בבעלות מלאה או חלקית במתקני תשתית אסטרטגיים רבים בישראל: בתי הזיקוק בחיפה שהם מפעל הזיקוק הגדול במדינה, מערך אסדות קידוח ימיות, תחנות כוח פרטיות המייצרות חשמל, מתקני אחסון גז ועוד. בזן שותפה בגילוי מאגרי הגז הגדולים תמר ולוויתן שהפכו את ישראל ממדינה חסרת משאבים למדינה יצואנית של גז טבעי.

החברה פועלת גם בחו"ל עם נכסים ופרויקטים בארצות הברית, סינגפור, הולנד ועוד. חלק ניכר מהכנסות בזן מגיע ממוצרי נפט מיוצרים המיועדים לייצוא, בעיקר לאירופה וארה"ב.

קבוצת בזן מעסיקה כ-8,000 עובדים. הקבוצה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ונמנית עם מניות הצ'יפים הכחולים הבולטות במשק הישראלי. שווי השוק של בזן עומד על למעלה מ-60 מיליארד ש"ח.

אסטרטגיית הצמיחה של בזן כוללת בין היתר הרחבת פעילות הקבוצה בניצול מאגרי הגז הטבעי תוך חתירה לעצמאות אנרגטית של ישראל, השקעה באנרגיות מתחדשות, פיתוח מוצרים חדשניים על בסיס הגז הטבעי והתרחבות גיאוגרפית לשווקים חדשים. קבוצת בזן צפויה להמשיך ולהוביל את ענף האנרגיה בישראל גם בשנים הבאות.

סיכום

קבוצת בזן היא שחקן מפתח במשק האנרגיה הישראלי ואחת הקבוצות התעשייתיות החזקות והמשפיעות ביותר במדינה. פעילותה הרב-גונית של בזן בתחומי הנפט, הגז הטבעי והפטרוכימיה הפכה אותה לגורם אסטרטגי בעל חשיבות לאומית. בזכות ההשקעה בתשתיות ובטכנולוגיות חדשניות, בזן מובילה את המשך פיתוח עצמאותה האנרגטית של מדינת ישראל. יש לצפות כי בזן תמשיך להיות שחקן מרכזי ומשפיע במשק הישראלי גם בעתיד.

קבוצת בזן היא אבן יסוד בתעשייה הישראלית ונחשבת למנוע כלכלי ואנרגטי.